Leczenie chorób żołądka

Dolegliwości żołądkowe przytrafiają się wielu ludziom. Może to być np. zapalenie żołądka dotyczące zmian w obrębie błony śluzowej. Objawami są nudności, wymioty i ból nadbrzusza o charakterze ostrym lub przewlekłym. Aby stwierdzić, co dzieje się z żołądkiem, konieczne jest wykonanie badania endoskopowego w naszym gabinecie w Łowiczu, pobranie wycinków do oceny histopatologicznej i rozpoczęcie prawidłowego leczenia.

Diagnozowanie chorób żołądka

W diagnostyce chorób żołądka duży nacisk kładziemy na wywiad z pacjentem. Opis dolegliwości, ich charakter oraz częstotliwość pozwalają nam określić rodzaj koniecznych do przeprowadzenia dalszych badań i wdrożenia leczenia. Wśród diagnostyki żołądka wyróżnia się: gastroskopię, przeglądowe RTG jamy brzusznej, USG oraz tomografię komputerową.

W obrębie żołądka mogą powstać zmiany nowotworowe. Rozpoznane we wczesnym stadium daje szansę na wyleczenie. Dlatego tak ważna jest profilaktyka i zgłaszanie się do lekarza z chorobami żołądka. Nowotwór zwykle rozwija się w zmienionej zapalnie błonie śluzowej. Objawy pojawiają się zazwyczaj, gdy proces nowotworowy jest już zaawansowany.

W diagnostyce chorób żołądka duże znaczenie ma badanie histopatologiczne wycinków pobranych podczas gastroskopii. Po określeniu zmian chorobowych przystępujemy do leczenia pacjenta, które zależy także od stopnia zaawansowania choroby. Cały proces bywa trudny, ze względu na skomplikowane podłoże. Niejednokrotnie zasięgamy pomocy różnych specjalistów. W chorobach czynnościowych przewodu pokarmowego konieczna może być czasami pomoc psychoterapeuty lub zastosowanie leków przeciwdepresyjnych.